Genç Zekaları Destekleme Projesi
- mütercim tercümanlık bölümü
- Atalay Gündüz
- Sedat Dirili, Okan Gökdağ, Nedim Erkol Demiray, Hasan Recep Sezen
- 22/10/2024
- 25/11/2024
-
Bu projenin temel amacı, maddi sıkıntılar yaşayan ancak İngilizce diline büyük bir ilgi gösteren ve okul müfredatının ötesinde başarı potansiyeli taşıyan parlak zekalara dil eğitiminde destek sağlamaktır. Proje, öğrencilerin İngilizce dil becerilerini geliştirmek amacıyla kelime bilgisi, okuma, konuşma, yazma ve telaffuz gibi temel alanlarda eğitim vermeyi hedefler.
Öğrencilere sağlanacak dil eğitimi, okul müfredatından farklı olarak, daha ileri düzeyde ve detaylı bir öğretim sunacaktır. Bu, onların dil öğrenim süreçlerini hızlandıracak ve seviyelerini yükseltecektir. Öğrenciler, verilen dersler yardımıyla dil becerilerini daha kapsamlı bir şekilde geliştirme fırsatı bulacaklardır.
Projede öğrencilerin bireysel gelişimlerinin izlenmesi ve desteklenmesine önem verilir. Bunun başarılması için proje başında yapılmış olan seviye belirleme sınavının sonuçlarına göre öğrencilerin eksik olduğu alanlar belirlenecek ve onlara özel programlar ayarlanacaktır. Böylece her öğrencinin dil öğrenme süreci kişiselleştirilmiş bir şekilde yürütülecektir.
Proje kapsamında sağlanacak dil eğitimi, öğrencilerin dil bilgilerini geliştirip aynı zamanda özgüvenlerini artıracaktır. Öğrenciler, derslerde aktif olarak katılım gösterecek ve kendilerini ifade etme becerilerini geliştirecektir.
Sonuç olarak, bu proje, genç ve yetenekli zihinlere dil eğitimi konusunda fırsatlar sunarak onların akademik başarılarına ve kişisel gelişimlerine katkı sağlamayı hedeflemektedir. -
Bu proje, İngilizceye ilgi duyan ve okul müfredatının üzerinde potansiyele sahip gençlere ücretsiz olarak dil eğitimi desteği sağlamayı amaçlar. Öğrencilere kelime bilgisi, okuma, konuşma, yazma ve telaffuz gibi temel alanlarda eğitim verilir. Seviye belirleme sınavlarıyla öğrencilerin gelişimi izlenir ve onlara özel programlar uygulanır. Proje, öğrencilerin dil becerilerini geliştirirken özgüvenlerini de artırmayı hedefler.
-
Dilek Erkol
-
Projenin hedef kitlesi, ekonomik zorluklar çeken ancak İngilizce öğrenmeye istekli ve bu alanda yetenekli olan gençlerden oluşmaktadır. Bu gençler, genellikle mevcut eğitim imkanlarından tam anlamıyla faydalanamayan, ancak dil öğrenme potansiyelleri yüksek olan öğrencilerdir. Proje, bu öğrencilere destek vererek onlara bu konuda yardımcı olmayı amaçlar.
-
1- Projenin başlangıç haftasında öğrencilerin düzeylerini belirlemek adına bir sınav yapılacaktır.
2- Öğrencilerin projenin ilk haftasında düzenlenmiş olan düzey belirleme sınavındaki performansına bağlı olarak kelime bilgisi, okuma, konuşma, telaffuz gibi temel alanlarda çevrimiçi ders verilecektir.
3- Projenin son haftasında son bir düzey belirleme sınavı yapılıp yapılan ilerleme kayda alınacaktır. - 0
- 00
-
Genç Zekaları Destekleme Projesi sürecinde yapılabilecek uygulamalar şunlardır:
1. Seviye Belirleme Sınavları
İlk Sınav: Öğrencilerin mevcut dil seviyelerini belirlemek için proje başlangıcında bir seviye belirleme sınavı yapılır. Bu sınav, her öğrencinin hangi dil becerilerinde daha fazla desteğe ihtiyaç duyduğunu belirlemeye yardımcı olur.
Ara Sınavlar: Belirli dönemlerde yapılacak ara sınavlar ile öğrencilerin ilerlemesi değerlendirilir. Bu sınavlar, ders programının güncellenmesine olanak sağlar.
Son Sınav: Proje sonunda, öğrencilerin ilerlemesini ölçmek için bir final sınavı yapılır ve gelişim raporlanır.
2. Kişisel Öğrenme Planı
Her öğrenciye, başlangıçtaki seviye sınavı sonuçlarına göre kişiselleştirilmiş bir öğrenme planı oluşturulur. Bu plan, öğrencinin eksik olduğu alanlara özel olarak odaklanır ve gelişimi bireysel olarak izlenir.
3. Çok Yönlü Dersler
Öğrencilere İngilizce dilini detaylı ve kapsamlı bir eğitim verebilmek için kelime bilgisiyle sınırlı kalmayıp aynı zamanda telaffuz, yazma, okumu gibi çeşitli konularda da öğrenciye ders imkanı sağlar. - 40