Bilimin Işığında Aydınlansın Dünyam

Yayınlanma Tarihi: 18-11-2024

  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
  • NECLA ERSOY BURHAN
  • PROF. DR. SUAT TÜRKOĞUZ, PROF. DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA, PROF. DR. AYŞE DOLUNAY SARICA, ZAFER DERİN, CEM ASLAN
  • 16/09/2024
  • 04/10/2024
  • Projemiz görme engelli öğrencilerin bireysel ihtiyaçları dikkate alınarak tasarlanmış Matematik ve Zeka Oyunları, Doğa ve Çevre, Kültür ve Miras, Uzay ve Bilim, Sağlıklı Beslenme temalarına yönelik okul dışı öğrenme deneyimlerinden oluşmaktadır. Projemiz 5 er günlük ve her gün farklı yerde gerçekleşecek etkinlikler halinde 3 grup ile gerçekleştirilecektir. Projemizin hedef kitlesi İzmir ilinde bulunan Aşık Veysel Görme Engelliler Ortaokulu'nda öğrenim gören öğrencilerin tamamıdır. Aşık Veysel Görme Engelliler Ortaokulu, İzmir ilinin uzak ve yakın ilçeleri ile ülkemizin farklı şehirlerinden gelen görme engelli öğrencilere ev sahipliği yapmaktadır. Projemizde 5 tema ile ilgili gerçekleştirilecek etkinliklerle görme engelli öğrencilerin bilimsel olguları fark etmelerini sağlamak ve temaları ile ilgili alan bilgilerini güçlendirmek; merak duygularını, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerini teşvik etmek; bilişsel, sosyal, görsel, motor becerilerini geliştirmek; bağımsız ve aktif yaşamı destekleyen fiziksel ve sosyal ortamlara katılımını kolaylaştıran uygulamalarla toplumda bağımsız yaşam sürdürebilmelerini destekleyen becerileri geliştirmeye katkı sunmak, öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek, öğrencilerin potansiyellerini en üst düzeye çıkarmak amaçlanmaktadır. Projemiz öğrencilerimizin bağımsız hareket becerilerinin gelişimi başta olmak üzere sosyal bilişsel ve duyuşsal yönden çok yönlü gelişimini destekleyici okul dışı ortamlarda gerçekleştirilecek; ısınma oyunları, eğitsel oyunlar, drama, istasyon tekniği, yaparak yaşayarak öğrenme, tasarım oluşturma gibi farklı yöntem ve teknikleri içeren uygulamalardan oluşmaktadır. Bu uygulamaların etkililiği ve öğrencilerimiz üzerindeki etkileri farklı ölçme yöntemleri ile ortaya konulacaktır. Öğrencilerimize proje öncesinde ve sonunda FeTeMM tutum ölçeği uygulanarak sonuçlar analiz edilecektir. Proje sürecinde her günün sonunda öğrencilere günün temasına yönelik etkinlikleri değerlendirmesi için grup çalışmasına yer verilecektir. Ayrıca proje personeli öğrencileri Genişletilmiş Çekirdek Müfredat kapsamındaki beceriler yönünden gözlemleyerek gelişimlerini raporlaştıracaktır. Her grubun gerçekleştirdiği etkinliklerin bitiminde öğrencilere proje memnuniyet anketi ve bu anket verilerine destek olması için 3 gruptan toplam 10 katılımcıyla röportajlar gerçekleştirilecektir. Proje kapsamında elde edilen sonuçlar ve değerlendirme sürecine yönelik yapılan çalışmalar raporlaştırılacak, alan yazına katkıda bulunması ve farklı çalışmalara yol gösterebilmesi amacıyla akademik bir çalışmaya dönüştürülecektir.

  • Görme engelli öğrencilerin bilimsel olguları fark etmelerini sağlamak; alan bilgilerini güçlendirmek; merak duygularını, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerini teşvik etmek; bilişsel, sosyal, görsel, motor becerilerini geliştirmek; toplumda bağımsız yaşam sürdürebilmelerini destekleyen becerileri geliştirmeye katkı sunmak, öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek, öğrencilerin potansiyellerini en üst düzeye çıkarmak amaçlanmaktadır.

  • DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
    GAZİ ÜNİVERSİTESİ
    İZMİR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

  • Görme engeli ile tanılı özel gereksinimli bireyler

  • 1)Projemizde görme engelli öğrencilerin bireysel ihtiyaçları dikkate alınarak tasarlanmış Matematik ve Zeka Oyunları, Doğa ve Çevre, Kültür ve Miras, Uzay ve Bilim, Sağlıklı Beslenme olmak üzere 5 tema ile ilgili etkinlikler gerçekleştirilecektir.
    2) Bu uygulamaların etkililiği ve öğrencilerimiz üzerindeki etkileri farklı ölçme yöntemleri ile ortaya konulacaktır.
    3) Öğrencilerimize proje öncesinde ve sonunda FeTeMM tutum ölçeği uygulanarak sonuçlar analiz edilecektir.
    4)Proje sürecinde her günün sonunda öğrencilere günün temasına yönelik etkinlikleri değerlendirmesi için grup çalışmasına yer verilecektir.
    5)Ayrıca proje personeli öğrencileri Genişletilmiş Çekirdek Müfredat kapsamındaki beceriler yönünden gözlemleyerek gelişimlerini raporlaştıracaktır.
    6) Her grubun gerçekleştirdiği etkinliklerin bitiminde öğrencilere proje memnuniyet anketi ve bu anket verilerine destek olması için 3 gruptan toplam 10 katılımcıyla röportajlar gerçekleştirilecektir.
    7) Proje kapsamında elde edilen sonuçlar ve değerlendirme sürecine yönelik yapılan çalışmalar raporlaştırılacak, alan yazına katkıda bulunması ve farklı çalışmalara yol gösterebilmesi amacıyla akademik bir çalışmaya dönüştürülecektir.

  • 280
  • TÜBİTAK
  • 1)PAZARTESİ / HAYATIM MATEMATİK
    Etkinlik Adı
    Tanışma - Öntest
    Açılış Töreni
    İzmir İl MEM'i tanıyorum-tanışıyorum
    Matematiğe Yolculuk
    Etkinlilk 1
    Etkinlik 2
    Öğle Yemeği
    Etkinlik 3 (…. İle Mat)
    Etkinlik 4 (….. İle Mat)
    Etkinlik 5 (Turnuva)
    Gün sonu değerlendirmesi
    Objektifimden Yansıyanlar

    2)SALI / DOĞAL OLARAK ÖĞRENİYORUM
    Etkinlik Adı
    Ön test
    Doğaya yolculuk
    Etkinlik 1
    Etkinlik 2
    ÖĞLE YEMEĞİ
    Etkinlik 3
    Doğal Baskı Atölyesi
    Ara Öğün
    Doğanın Sesi Doğanın Ritmi
    Gün sonu değerlendirmesi
    Objektifimden Yansıyanlar

    3)ÇARŞAMBA/TARİHE DOKUNUYORUM
    Etkinlik Adı
    Ön test
    Tarihe yolculuk
    Etkinlik 1
    Etkinlik 2
    ÖĞLE YEMEĞİ
    Dokunsal Müze Gezisi
    Kil tablet ve seramik atölyesi
    Ara Öğün
    Yeşilova Höyüğünde Drama atölyesi
    Gün sonu değerlendirmesi
    Objektifimden Yansıyanlar

    4)PERŞEMBE/BİLİMİ YERİNDE KEŞFEDİYORUM
    Etkinlik Adı
    Ön test
    Bilimin Merkezine Yolculuk
    Deney İstasyonları ve geri dönüşüm atölyesi gezme
    Etkinlik 2 geri dönüşüm atölyesi
    ÖĞLE YEMEĞİ
    Etkinlik 3 Bilimin merkezinde uzay atölyesi/sergisi gezme
    Etkinlik 4 uzay
    Ara Öğün
    Kendi Güneş Sistemimi Tasarlıyorum
    Gün sonu değerlendirmesi
    Objektifimden Yansıyanlar

    5)CUMA/HAYATIN TADI
    Etkinlik Adı
    Ön test
    Yaşar Üniversitesine Yolculuk
    Sağlıklı beslenme - Hayatın tadı kurabiyesi
    İzmir İl MEM e yolculuk
    Dokunsal Eğitim Müzesi Gezisi/İzmir il MEM
    ÖĞLE YEMEĞİ
    Hayatın tadı kurabiyesi ikramı ve kapanış
    Hayatın tadı fotoğraf ve tasarım sergisi - Konak Meydanı
    Gün sonu değerlendirmesi
    Objektifime Yansıyanlar

  • 21