Okul Öncesi Öğretmen Adayları Türkiye Görme Özürlüler Kitaplığı’na Destek Oluyor

Yayınlanma Tarihi: 08-12-2025

  • deu-ssp-4255
  • Temel Eğitim Bölümü/Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
  • Doç.Dr.Duygu Çetingöz
  • ZEYNEP AYDIN, SEVİM AĞIROL, ALEYNA NUR DALKILIÇ, ROJBİN DAĞ, BEYZA NUR KAPANCI, NURHAN KAR, GAMZE OÇAL, İREM USTALİ, CANSU UYAR, ELİF ÇINAR, MURAT ÇINAR, BEYZA ŞAHİN, BERÇEM TURATUTUK
  • 03/03/2025
  • 20/06/2025
  • Okul öncesi öğretmen adaylarının Türkiye Görme Özürlüler Kitaplığı’nın kabartma kitap üretimi sürecinde word dosyasına dönüştürülen kitaplardaki hataların düzeltilmesini ve LGS’ye hazırlık kapsamında gerçekleştirilen online deneme sınavlarında okuyuculuk yapma etkinliklerinde görev almalarını kapsamaktadır

  • Projenin amacı görme yetersizliği olan öğrencilerin ve bireylerin eğitimsel ve kültürel gelişimine destek olmaktır.

  • Türkiye Görme Özürlüler Kitaplığı

  • Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Öğrencileri/Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler ve Bireyler

  • 1.İhtiyacın Belirlenmesi ve Projenin Tasarlanması
    2. İş Birliğinin Kurulması ve Görev Tanımlarının Netleştirilmesi
    3. Öğrencilerin Seçimi ve Görevlendirilmesi
    4. Birinci Aşama: Kabartma Kitap Üretim Sürecine Destek
    5. İkinci Aşama: LGS Online Deneme Sınavlarında Okuyuculuk

  • Mevcut kaynaklar kullanıldı.
  • İlk olarak Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Öğrencileri kendileri için belirlenen tarihlerde Türkiye Görme Özürlüler Kitaplığı’ında
    kabartma kitap üretimi sürecinde word dosyasına dönüştürülen
    kitaplardaki hataların düzeltilmesini yapmışlardır, ikinci aşamada online olarak yapılan lgs deneme sınavlarında görmeyen öğrenciler için okuyuculuk görevini yerine getirmişlerdir.

  • 12