ANAOKULLARINDA ALMANCA ÖĞRETİMİ

Yayınlanma Tarihi: 21-03-2024

  • deu-ssp-3728
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü / Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
  • Dr. Tolga GÜNDOĞDU
  • İrem AKOĞLU,Melike DUROĞLU,Recep YILDIZ,Rahime SÖYLER,Melih İsmail DUROĞLU,Selcen YÜKSEL,Burak Can ŞİMŞEK,Şafak Taylan ERDEM
  • 19/02/2024
  • 17/05/2024
  • Proje, Buca ilçesinde bulunan bir Anaokulu'nun 4-5- yaş grubu öğrencilerini kapsamaktadır.

  • 2010 yılından beri başlattığımız “ANASINIFLARDA İKİNCİ YABANCI DİL ALMANCA” adlı Proje, İzmir İli Buca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Buca Halk Eğitimi Merkezine meslek öğrenme amacıyla gelen bayanların Anaokuluna bıraktıkları “4- 6 yaş çocuklarına ve Buca’daki bazı Okulların Anasınıflarında haftada 2 saat kurumda uygulama, 1 saat Fakültede teorik olmak üzere uygulanmaktadır.
    2023-2024 Öğretim yılında da çocukların “ANAOKULLARINDA ALMANCA ÖĞRETİMİ” adlı Projeyi İzmir BUCA’ daki Anaokullarında uygulanması, çocukların erken yaşta Almanca öğrenebilmeleri ve bunun yaygınlaştırılması amaçlanmıştır.

  • İZMİR İLİ BUCA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ - HAYME HATUN ANAOKULU

  • Anaokul çağındaki öğrenciler.

  • 1- Kurum müdürü ve öğretmenleriyle toplantı
    2-Verilecek derslerin içeriğinin kararlaştırılması
    3-Ders içeriklerinin proje uygulayıcılarıyla değerlendirilmesi
    4-Lisans öğrencilerinin Proje-Anaokuluna gidip bizzat dersleri uygulaması.
    5-Her hafta yapılan etkinliklerin raporlanması

  • yok
  • Proje kapsamında yapılacak haftalık çalışmalar:
    1. Hafta: Tanışmak
    - Kendi ismini söylemek, arkadaşının ismini sormak,
    - “Wie heißt du?” Ich heiße ……… Wer bist du? …. Ich bin ….

    2. Hafta: Meslekler
    - çeşitli meslek isimlerini öğrenecekler “Lehrer, Arzt, Koch, Polizist”
    - resimlerle, oyunlarla, plakatlarla, rollerle

    3- Hafta: Aile
    - kendi ailesinden annesini, babasını, kardeşlerini tanımak, tanıtmak “Mutter, Vater, Schwester, Bruder”
    Oyunlarla, resimlerle, plakatlarla, rollerle

    4- Hafta: Ülkeler ve dilleri
    - Türkiye, Türkçe, Almanya, Almanca gibi dil ve ülkeleri resimlerle, oyunlarla, rollerle

    5- Hafta: Boş zaman-Hobiler
    - Çocuklara boş zamanlarda hedef dil ülkesinde yapılan hobileri öğretmek. Sevdikleri, hoşlandıkları şeyleri, hobileri öğretmek. “Fussball, Klavier spielen, malen, Musik hören”
    - Resimler, plakatlar, oyunlar, şarkılarla öğretmek

    6- Hafta: Sıfatlar
    - “hasta-sağlıklı”, “uzun kısa” “güzel-çirkin” gibi sıfatları öğretmek.
    - Resimlerle, oyunlarla, plakatlarla, rollerle

    7- Hafta: Renkler
    - Çocuklara temel renk kavramlarını öğretmek. Çocukların bu sıfatları kullanabilmesini sağlamak.

    8- Hafta: Moda/Kleidung
    - Çocuklara çeşitli kışlık, yazlık kıyafetlerin Almanca isimlerini ve bunların hangi zamanlarda giyildiğini öğretmek. Bu konu ile ilgili daha önce öğretilen sıfatları da konuya bir tekrar ve konuya ilişkili olarak dahil etmek.
    Resimlerle, boyama, plakatlarla, oyun ve şarkılarla öğretmek
    9- Hafta: Sayılar
    - 1-20 arasındaki sayıları öğrenciye oyunlarla öğretmek,

    10- Hafta: Alışveriş
    - Çeşitli gıda ürünlerinin örneğin: meyveler, sebzeleri Almanca olarak adlarını öğretmek.
    - Resimlerle, şarkılarla, oyunlarla, rollerle

    11- Hafta: Mevsimler
    - Çocuklara mevsimleri öğretmek, mevsimlere ait kıyafetleri tekrar ettirmek
    - Oyunlarla, resimlerle, boyamalarla, şarkılarla

    12- Hafta: Hayvanlar
    - Çocuklara sevdikleri evcil hayvanların isimlerini öğretmek.
    - Resimlerle, rollerle, boyamalarla, şarkılarla

    13- Hafta: Şimdiki Zaman
    - Çocuklara “seviyorum, içiyorum, uyuyorum” gibi şimdiye kadar öğrendiği kelimelerle iki ya da 3 kelimelik cümle kurmasını öğretmek.
    - Bazı fiilleri resimlerle, oyunlarla, boyamalarla, şarkılarla

    14- Hafta: Kendini ifade etme
    - Çocuklara hastayım, güzelim, gibi cümleleri öğretmek ve de tekrar etmek
    - Bazı sıfatları resimlerle, boyama, rollerle gösterme ve ifade etme. İki ya da üç kelime ile cümle kurmak.
    Not:
    - İşlenen tüm konular yaş, seviye ve amaca bakılarak oyun, gerçekçi ortamlar sağlanarak çocuklara derse uygun ders materyalleri kullanılarak ve çocuklara daha çok oyunlarla, boyamalarla, şarkılarla onların ilgisini çekebilecek şekilde görsel olarak dersler sunulacak.

  • 12