Bayrağın Dilinden Türkçe

Yayınlanma Tarihi: 23-10-2023

  • deu-ssp-3538
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Doç. Dr. Güzin ÖZYILMAZ, KORAY ÖZ
  • Koray ÖZ
  • 25/09/2023
  • 25/09/2023
  • Türk milletleri tarih boyunca Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarında çeşitli devletler ve medeniyetler kurarak kültürlerini günümüze kadar yaşatmıştır. Türk kültürünün en eski ve erdemli değeri vatan, millet ve bayrak sevgisidir. Vatan ve millet sevgisi Türk milleti için tarihsel süreçte sönmez ve söndürülemez yüce bir imana dönüşmüştür. Bu bağlamda vatan ve millet sevgisinin, birlik ve beraberliğin, bağımsız yaşamanın en anlamlı ve en önemli unsurlarını Türk kimliğinin ve kültürünün ayrılmaz bir parçası olan bayraklarımız ve sancaklarımız teşkil etmektedir. Tarihsel süreçte çok çeşitli bayrak ve sancak kullanmış olan Türk milleti bu konuda oldukça önemli birikime ve zenginliğe sahiptir.
    Günümüzde Türkiye’nin diğer Türk devletlerine birçok konuda liderlik yaptığı ve onlar için örnek olduğu söylenebilir. Bu durum diğer Türk milletlerinin ülkemize olan ilgisini günden güne artırmaktadır. Birçok soydaşımız Türkiye’ye gelerek günümüz Türkçesini öğrenmek ve bu dilin kültürel yapısını özümsemek istemektedir. Dil öğreniminde kültürel aktarım oldukça önemlidir. Toplumsal değerler düşünce yapısını biçimlendirmektedir ve bu durum dile yansımaktadır. Kuşkusuz bu değerleri dil eğitiminin içine dahil etmek kolay değildir ve bunun için pedagojik yöntemlere ihtiyaç duyulmaktadır. Yabancı dil öğrenicisinin yeni dili öğrenirken dilsel-kültürel yetkinliğe ihtiyacı vardır ve yabancı dil eğitimi, dili yerinde ve uygun olarak kullanımını sağlayan bu yetkinliğin gelişimini temel almalıdır.
    Türk kültürünün temelini oluşturan vatan, millet ve bayrak sevgisinin dil öğrenenlere aktarılması için uygun mekanlar kullanılmalıdır. Dokuz Eylül Üniversitesi tarafından 9 Eylül 2020 tarihinde açılan “Bayrakbilim ve Türk Bayrakları Müzesi” oldukça zengin bir kültürel mirasa ve kültürel birikime sahiptir. “Türk Devletlerine, Türk Bayraklarına ve Türk kültürüne ait bilgilerin dil öğretimini zenginleştirmesi ve kalıcılığı artırması için üniversitemiz bünyesinde yer alan Bayrakbilim ve Türk Bayrakları Müzesinin bir eğitim ortamı olarak kullanılması etkili olacaktır.

  • Çalışmamızda bayrak, sancak ve âlem kavramlarıyla birlikte, Türk tarihinin çeşitli evrelerinde kullanılan bayrak ve sancakları, kullanılan renkleri, alâmetleri-sembolleri tanıtmayı ve bu kavramların dilimizdeki ve kültürümüzdeki önemini aktarmayı hedeflemekteyiz.

  • YOK

  • Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen yabancı uyruklu öğrenciler

  • 1-Müzede drama uygulamasında araştırmacı tarafından müzede çalışma yapılacak bölümler, nesneler ve canlandırma yapılacak alanlar belirlenecek ve iki oturum halinde üç saatlik (90 dk+90 dk) yaratıcı drama planı hazırlanacaktır.
    2- Hazırlık-ısınma, canlandırma ve değerlendirme aşamaları göz önünde bulundurularak yapılandırılan planda don-ateş, imgesel yolculuk gibi hazırlık-ısınma etkinlikleri, doğaçlama, rol oynama, donuk imge, dramatizasyon gibi canlandırma etkinlikleri, fragman hazırlama, kroki çizme gibi değerlendirme etkinlikleri yer alacaktır.
    3-Çalışma 2023-2024 Türkçe dil eğitimi alacak yabancı uyruklu öğrencilerle gerçekleştirilecektir.
    4- A1,A2,B1,B2 ve C1 seviyelerine uygun olarak atölyeler tasarlanacaktır.

  • Dokuz Eylül Üniversitesi öz kaynakları
  • 25 Eylül tarihinden Rusya'dan Türkçe öğrenmek için Türkiye'ye gelen öğrenciler

  • 1