Dersdem 7. Sınıf matematik öğrenmesinin desteklenmesi
- Matematik eğitimi anabilim dalı
- Hanife yıldırım, Esra Bukova güzel
- Hanife yıldırım
- 25/02/2025
- 25/06/2025
-
Bu proje, 7. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki kazanımları daha iyi kavrayabilmelerini sağlamak amacıyla yürütülmüştür. Proje kapsamında özellikle pandemi süreci ve sonrasında ortaya çıkan öğrenme kayıplarının giderilmesi hedeflenmiştir.
Çalışma, Türkiye genelinde ihtiyaç duyulan bölgelerdeki öğrencilere online platformlar aracılığıyla birebir ders desteği sağlanarak gerçekleştirilmiştir. Dersler, Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretim programlarına uygun olarak planlanmış; öğrenci seviyeleri, öğrenme stilleri ve bireysel ihtiyaçları dikkate alınarak yapılandırılmıştır.
-
Bu projenin amacı, 7. sınıf düzeyindeki öğrencilerin matematik dersine yönelik akademik başarılarını artırmak, öğrenme eksikliklerini gidermek ve bireysel öğrenme ihtiyaçlarına uygun destek sağlamak yoluyla öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini geliştirmektir. Online birebir derslerle öğrencilere ulaşarak öğrenme sürecini kişiselleştirmek, onların özgüvenini artırmak ve matematik dersine karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak da projenin temel hedeflerindendir.
-
MEF üniversitesi DERSDEM
-
7. Sınıf öğrencisi Feyza ŞEN
-
1.İhtiyaç Analizi ve Hedef Belirleme
•Öğrencilerin yaşadığı öğrenme eksikliklerinin ve konulardaki zorlanma alanlarının tespiti
•Hedef grubun (7. sınıf öğrencileri) belirlenmesi
•Projenin genel hedef ve alt hedeflerinin netleştirilmesi
2.Gönüllü Eğitmen Temini ve Eğitimi
•Gönüllü öğretmen/öğretmen adaylarının seçimi
•Eğitim içerikleri, dijital araçlar ve pedagojik yaklaşımlar konusunda oryantasyon
•Ders anlatımı, ölçme-değerlendirme ve öğrenci takibi gibi konularda bilgilendirme
3.İçerik ve Materyal Geliştirme
•MEB kazanımlarına uygun içerik planı oluşturulması
•Öğrenci seviyesine göre bireyselleştirilmiş ders materyalleri hazırlanması
•Online uygulamalara uygun çalışma kağıtları, etkileşimli etkinlikler geliştirilmesi
4.Öğrenci Eşleştirmesi ve Program Oluşturma
•Öğrencilerin ön değerlendirme sonuçlarına göre gruplandırılması
•Her öğrenciye birebir eğitmen atanması
•Haftalık ders programlarının oluşturulması ve duyurulması
5.Online Derslerin Uygulanması
•Belirlenen program doğrultusunda birebir çevrim içi derslerin yapılması
•Öğrencilerin derse katılımının takibi
•Etkileşimli ve kazanım odaklı öğretim süreçlerinin yürütülmesi
6.İzleme, Değerlendirme ve Geri Bildirim
•Ders sonrası kısa değerlendirmelerle öğrenme düzeylerinin izlenmesi
•Eğitmenlerden ve öğrencilerden düzenli geri bildirim alınması
•Gelişim süreçlerinin raporlanması ve gerekli görülen düzenlemelerin yapılması
7.Proje Sonlandırma ve Raporlama
•Öğrencilerin final değerlendirme sonuçlarının analizi
•Proje çıktı ve kazanımlarının raporlanması
•Gönüllü eğitmenlere katılım belgelerinin verilmesi
•Proje sonuçlarının paydaşlarla paylaşılması - -
-
1.Öğrenci İhtiyaçlarının Analizi:
Öğrencilerin zorlandığı konu ve kazanımları belirlemek amacıyla ön değerlendirme sonuçlarını inceledim ve bireysel öğrenme ihtiyaçlarını analiz ettim.
2.Ders Planlaması:
7. sınıf matematik müfredatına uygun bireyselleştirilmiş ders planları hazırladım. Öğrenci seviyesine uygun kazanım odaklı içerikler oluşturdum.
3.Online Birebir Ders Uygulaması:
Proje süresince belirlenen öğrencilere düzenli olarak birebir çevrim içi matematik dersleri verdim. Derslerde etkileşimli yöntemler kullandım.
4.Materyal Hazırlığı:
Öğrencilerin konuları daha iyi anlamasını sağlamak amacıyla görsel destekli içerikler, çalışma kağıtları ve etkinlikler geliştirdim.
5.Öğrenci Takibi ve Geri Bildirim:
Her ders sonrası öğrencinin gelişim sürecini değerlendirerek güçlü ve gelişime açık yönlerine dair bireysel geri bildirimler sundum.
6.Motivasyon ve Rehberlik Desteği:
Öğrencilerin matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmeleri için motive edici yaklaşımlar benimsedim ve akademik özgüvenlerini artırmaya yönelik destek verdim.
7.İletişim ve Koordinasyon:
Proje yürütücüleriyle düzenli iletişimde kalarak raporlama, ders programı uyumu ve öğrenci değişiklikleri gibi konularda aktif rol aldım.
8.Sonuçların Değerlendirilmesi:
Proje sonunda öğrencilerin gelişimlerini analiz ettim, gözlemlerimi raporladım ve genel sürece yönelik öneriler sundum. - 122
-
Proje görevimi tamamladığıma dair MEF üniversitesi DERSDEM den sertifikamı almış bulunmaktayım.