Doğal Afet Kitapçıkları
- deu-ssp-3410
- Dokuz Eylül Üniversitesi Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi
- Doç. Dr. Güzin Özyılmaz
- Naile Öykü Muslu, Ege Küntay, Koray Öz, Melike Ayvaz
- 01/05/2023
- 06/05/2024
-
Doğal afetler, her yıl dünya genelinde milyonlarca insanı etkileyen ve uzun süreli olumsuz etkilere neden olan önemli olaylardır (WHO, 2019). Afetler, özellikle çocuklar için ciddi bir tehdit oluşturur. Çocuklar, afetler sırasında hem fiziksel hem de duygusal olarak zarar görebilirler ve bu nedenle afetlere hazırlıklı olmaları gerekmektedir (UNICEF, 2019). Doğal afetler kitapçıkları, çocukların afetler hakkında bilgi sahibi olmalarına ve afetler sırasında ve sonrasında güvende kalmalarına yardımcı olmak için hazırlanmış materyallerdir (Save the Children, 2021). Bu kitapçıklar, doğal afetler hakkında doğru ve güncel bilgiler içermeli ve çocukların anlayabileceği bir dil kullanmalıdır. Ayrıca, kitapçıkların çocukların yaşlarına ve gelişim düzeylerine uygun olması da önemlidir (Ifeanyi-obi, 2021). Doğal afetler kitapçıkları, çocukların afetler sırasında duygusal olarak da güvende olmalarını sağlamaya yardımcı olabilir. Afetler, çocukların güvenlik duygularını bozabilir ve onlarda anksiyete, depresyon ve diğer duygusal problemlere neden olabilir. Doğal afetler kitapçıkları, çocukların afetler sırasında güvende hissetmeleri için duygusal destek sağlayabilir ve onların duygusal ihtiyaçlarını karşılayabilir (Save the Children, 2021). Bu proje, yukarıdaki bilgiler ışığında tüm çocukların doğal afet sırasında ve sonrasında ne yapacaklarına ilişkin bilgi sahibi olmalarını hedefleyen bir dizi kitapçıktan oluşmaktadır.
-
Projenin amacı tüm çocukların doğal afet sırasında ve sonrasında ne yapacaklarına ilişkin bilgi sahibi olmalarını hedefleyen bir dizi kitapçıktan oluşmaktadır.
-
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
-
Tüm çocuklar.
-
1- Doğal afetlerin çocuklara anlatılması için pedagojik değerlendirmeler ile metin oluşturulması.
2- Oluşturulan metinin düzenlemelerinin yapılması ve illüstrasyonlarının yaptılması için parçalara ayrılması.
3- Metinlerin illüstrasyon çizimlerinin yapılması.
4- illüstrasyon çizimlerinin pedagojik değerlendirilmesinin yapılması.
5- Kitapçığın baskı formatına getirilmesi.
6- Baskı formatının onay alması.
7- Baskı süreci.
8- Kitapçığın doğal afetlerin tümü için düzenlenmesi, belirtilen aşamaların devamlılığının takibi. - Dokuz Eylül Üniversitesi iç kayankalrı
-
Çocuklara doğal afet öncesinde, anında ve sonrasında neler yapmaları gerektiğini aktarmak için öncelikle ilgili afetle ilgili güncel kaynaklar ve alanyazın tarandı. İllüstrasyonların uygunluğunun kontrol edilmesi amacıyla pedagojik değerlendirmeler ve okumalar yapıldı. Kitapçıklar tüm çocukların öğrenebileceği ve anlayabileceği şekilde düzenlendi ve baskıya sunuldu.
- 360