İLKOKULLARDA ALMANCA
- deu-ssp-3730
- Yabancı Diller Eğitimi Bölümü / Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
- Dr. Tolga GÜNDOĞDU
- Muhadder ÖZGÜREN,Esra GÜÇLÜ,Bahar KURTOĞLU,Aylin GÜLEROĞLU,Meriç Nehir ÇETİNTAŞ,Sümeyye Nur ÇINAR,Destina YILDIRIM,Şura KAHRAMAN,Melisa ARSLAN
- 19/02/2024
- 17/05/2024
-
2008- 2009 Öğretim yılından itibaren Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesinde haftada 1 saati fakültede teorik 2 saati kurumlarda uygulamaya yönelik olan Topluma Hizmet Uygulaması dersi işlenmektedir.
Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinde öğretmen adaylarının gerçekleştireceği bilimsel ve sosyal etkinliklerden oluşmaktadır.
Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik gönüllü olarak projeler hazırlamaları gerekmektedir. Buca Eğitim Fakültesi öğrencileri de Türkiye’de bir ilki gerçekleştirmek ve çevrelerine duyarlı olmayı, öğrendiklerini Buca Anaokullarındaki çocuklara aktarmak, onlara Almanca öğretmek, onların gelişmelerine katkıda bulunmak.
Bu projelerle öğretmen adayı kendini ifade etme mutluluğunu yaşayacaktır.
Böylece dersin içeriğini oluşturan Topluma Hizmet Uygulaması Dersi kapsamında çalışmalarının kurum ve kuruluşlarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılmasını sağlamış olacaklardır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinden bazıları 2009-2010 Öğretim yılından başlamak üzere “ANASINIFLARDA İKİNCİ YABANCI DİL ALMANCA ÖĞRETİMİ” adlı PROJEYİ Buca Halk Eğitim Merkezinde ve Buca Okullarının Anasınıflarında başlatmış olup 2023-2024 Öğretim yılında bu projeyi Okulların 1. inci sınıflarında devam ettirmeyi istemektedir.
Kendileri Anabilim Dalında Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi Dersi aldıkları için öğretmen adaylarında toplumsal duyarlılık ve farkındalık; işbirliği, dayanışma, etkili iletişim bilincini ve özgüveni geliştirmeyi ve desteklemeyi hedeflemektedir.
Bu projede tanımlanan etkinlikler, hedef kitlede içinde bulunduğu olumsuz ve yetersiz koşullara bakılmaksızın Almanca öğretmeyi özendirici; özgüveni destekleyici; hedef kitlede öğrenmeyi geliştirmeyi ve geliştirmeyi güdüleyici olmaktır. -
Buca İlkokul 1. sınıflarında 6-7 yaş çocuklara Almanca Öğretmek, onlara basit cümle kullanımını öğretmek ve konuşmalarını sağlamak.
-
İZMİR İLİ BUCA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
23 NİSAN İLKOKULU -
İlkokul 1. sınıf öğrencileri
-
1- Kurum müdürü ve öğretmenleriyle toplantı yapılması
2-Verilecek derslerin içeriğinin kararlaştırılması
3-Ders içeriklerinin proje uygulayıcılarıyla değerlendirilmesi
4-Lisans öğrencilerinin Proje-İlkokulu'na gidip dersleri uygulaması.
5-Her hafta yapılan etkinliklerin raporlanması - yok
-
1. Tanışmak
- Kendi ismini söylemek, arkadaşının ismini sormak,
- “Wie heißt du?” Ich heiße ………2. Meslekler
- çeşitli meslek isimlerini öğrenecekler “Lehrer, Arzt”
- resimlerle, oyunlarla, plakatlarla, rollerle3- Aile
- kendi ailesinden annesini, babasını, kardeşlerini tanımak, tanıtmak “Mutter, Vater, Schwester, Bruder”
Oyunlarla, resimlerle, plakatlarla, rollerle
4- Ülkeleri ve diller
- Türkiye, Türkçe, Almanya, Almanca gibi dil ve ülkeleri resimlerle, oyunlarla, rollerle5- Boş zaman-Hobiler
- Çocuklara boş zamanlarda hedef dil ülkesinde yapılan hobileri öğretmek. Sevdikleri, hoşlandıkları şeyleri, hobileri öğretmek. “Fussball, Klavier spielen, malen, Musik hören”
- Resimler, plakatlar, oyunlar, şarkılarla öğretmek6- Sıfatlar
- “hasta-sağlıklı”, “uzun kısa” “güzel-çirkin” gibi sıfatları öğretmek.
- Resimlerle, oyunlarla, plakatlarla, rollerle
7- Renkler
- Çocuklara temel renk kavramlarını öğretmek. Çocukların bu sıfatları kullanabilmesini sağlamak.
8- Moda
- Çocuklara çeşitli kışlık, yazlık kıyafetlerin Almanca isimlerini ve bunların hangi zamanlarda giyildiğini öğretmek. Bu konu ile ilgili daha önce öğretilen sıfatları da konuya bir tekrar ve konuya ilişkili olarak dahil etmek.
Resimlerle, boyama, plakatlarla, oyun ve şarkılarla öğretmek
9- Sayılar
- 1-20 arasındaki sayıları öğrenciye oyunlarla öğretmek,10- Alışveriş
- Çeşitli gıda ürünlerinin örneğin: meyveler, sebzeleri Almanca olarak adlarını öğretmek.
- Resimlerle, şarkılarla, oyunlarla, rollerle
11- Mevsimler
- Çocuklara mevsimleri öğretmek, mevsimlere ait kıyafetleri tekrar ettirmek
- Oyunlarla, resimlerle, boyamalarla, şarkılarla
12- Hayvanlar
- Çocuklara sevdikleri evcil hayvanların isimlerini öğretmek.
- Resimlerle, rollerle, boyamalarla, şarkılarla13- Şimdiki Zaman
- Çocuklara “seviyorum, içiyorum, uyuyorum” gibi şimdiye kadar öğrendiği kelimelerle iki ya da 3 kelimelik cümle kurmasını öğretmek.
- Bazı fiilleri resimlerle, oyunlarla, boyamalarla, şarkılarla
14- Kendini ifade etme
- Çocuklara hastayım, güzelim, gibi cümleleri öğretmek ve de tekrar etmek
- Bazı sıfatları resimlerle, boyama, rollerle gösterme ve ifade etme. İki ya da üç kelime ile cümle kurmak.
Not:
- İşlenen tüm konular yaş, seviye ve amaca bakılarak oyun, gerçekçi ortamlar sağlanarak çocuklara derse uygun ders materyalleri kullanılarak ve çocuklara daha çok oyunlarla, boyamalarla, şarkılarla onların ilgisini çekebilecek şekilde görsel olarak dersler sunulacak. - 12