KİTABIMIN SESİ OL (Tahir İle Zühre)

Yayınlanma Tarihi: 25-06-2025

  • Matematik Eğitimi Anabilim Dalı
  • Esra BUKOVA GÜZEL, Bilge Nur UTUŞ
  • Esra BUKOVA GÜZEL, Bilge Nur UTUŞ
  • 25/02/2025
  • 25/06/2025
  • Bu proje, görme engelli bireylerin edebi eserlere erişimini kolaylaştırmak amacıyla "Tahir ile Zühre" adlı halk hikâyesinin sesli kitap formatında hazırlanmasını kapsamaktadır. Proje, ses kaydı süreci, ses düzenlemesi ve erişilebilir platformlara yüklenmesi gibi aşamaları içermektedir. Bu proje gönüllülük esasına dayalı, toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilinciyle gerçekleştirilmiştir. Aynı zamanda kültürel mirasın yeni ve kapsayıcı yollarla aktarılmasına katkı sağlamayı da amaçlamaktadır.

  • 1. Görme engelli bireylerin geleneksel edebiyat eserlerine ulaşımını kolaylaştırmak ve dijital içerik desteği sunmak.

    2. Tahir ile Zühre gibi klasik bir eserin daha fazla insanla buluşmasını sağlamak.

    3. Gönüllü bireysel girişimlerle de erişilebilirliğin sağlanabileceğini göstermek ve benzer gönüllü çalışmalara ilham vermek.

    4. Seslendirme süreci boyunca etkili ve doğru bir diksiyon kullanmak, edebi metne uygun bir tonlama geliştirmek.

    5. Sosyal sorumluluğu sadece kurumsal değil, bireysel olarak da yerine getirmenin önemine dikkat çekmek.

  • Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi-Kütüphane dokümantasyon daire başkanlığı işbirliği

  • Katılımcılar:

    Bilge Nur UTUŞ

    Esra BUKOVA GÜZEL

    Hedef Kitle:

    Görme engelli bireyler

    Sesli kitap arayan kütüphaneler veya kurumlar

  • 1. "Tahir ile Zühre" halk hikâyesinin uygun bir sürümü seçildi.

    2. Metin okunabilir hâle getirildi.
    3. vurgu ve tonlamalar planlandı.

    4.Hikâye bölüm bölüm seslendirildi.
    5.Ses dosyaları düzenlendi,
    6. Gürültüler temizlendi ve akış optimize edildi.

    7.Sesli kitap, görme engellilerin erişebileceği platformlarda paylaşılmak üzere hazırlandı.

  • 1. "Tahir ile Zühre" halk hikâyesinin uygun bir sürümü seçildi.

    2. Metin okunabilir hâle getirildi.
    3. vurgu ve tonlamalar planlandı.

    4.Hikâye bölüm bölüm seslendirildi.
    5.Ses dosyaları düzenlendi,
    6. Gürültüler temizlendi ve akış optimize edildi.

    7.Sesli kitap, görme engellilerin erişebileceği platformlarda paylaşılmak üzere hazırlandı.

  • 13
  • 1.Seslendirme sırasında anlaşılır, doğal ve etkileyici bir ton kullanmaya özen gösterildi.
    2.Metnin kültürel ve edebi yapısına sadık kalındı.
    3.Gönüllü olarak yürütülen bu proje, erişilebilirliğe katkı sağlamak açısından önem taşımaktadır.
    4.Bu proje bana sabır, özen ve toplumsal farkındalık kazandırdı.

    5. İlk kez böyle bir proje yaptım ama kesinlikle son olmayacak.

    6.Sesimin bir başkasının hayatına dokunma ihtimali beni çok mutlu etti.