MATEMATİKLE GÜLÜMSE

Yayınlanma Tarihi: 25-06-2025

  • Matematik Eğitimi Anabilim Dalı
  • Esra BUKOVA GÜZEL, Bilge Nur UTUŞ,Fatma BUDAK, Hamide ÖZÇELİK, İrem ALTUNDAL
  • Esra BUKOVA GÜZEL, Bilge Nur UTUŞ,Fatma BUDAK, Hamide ÖZÇELİK, İrem ALTUNDAL
  • 25/02/2025
  • 25/06/2025
  • Matematikle Gülümse” projesi, biz gönüllü üniversite öğrencilerinin çocuk hastalıkları servisinde tedavi gören çocuklara yönelik gerçekleştirdiği yaratıcı, eğitici ve psikolojik destek amaçlı bir etkinliktir. Proje kapsamında çocuklarla birlikte matematiksel kavramlara dayalı özel bir “Matematik Tabu” oyunu hazırlanmış ve hastane ortamında eğlenceli bir oyun seansı düzenlenmiştir.

    Bu proje, çocukların hem zihinsel aktivitelerle meşgul olmalarını hem de hastane ortamında sosyalleşerek moral bulmalarını amaçlamaktadır. Aynı zamanda sağlık çalışanlarının yoğun gündemleri arasında çocuklara yönelik ek bir motivasyon desteği sağlamayı da hedeflemektedir.

    Proje; eğitim, sosyal sorumluluk, gönüllülük ve çocuk sağlığı alanlarını kapsayan disiplinler arası bir yaklaşımla yürütülmüştür.

  • 1. Hastanede eğitimine ara vermek zorunda kalan çocukların temel matematiksel kavramlara eğlenceli bir yolla erişimini sağlamak.
    2. Hastane ortamının stresinden uzaklaşmalarına yardımcı olmak, moral ve motivasyon sağlamak.
    3. Aynı serviste kalan çocuklar arasında iletişimi güçlendirmek, işbirliğine dayalı oyun yoluyla arkadaşlık ortamı yaratmak.
    4. Üniversite öğrencilerinin sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ederek toplumda pozitif farkındalık oluşturmasına katkı sağlamak.
    5. Eğitimi oyunlaştırma yöntemiyle çocukların öğrenme sürecini keyifli hale getirmek ve bu modeli farklı gönüllü projelere ilham kaynağı olarak sunmak.

  • Buca Eğitim Fakültesi-Çocuk Hastalıkları Bölümü işbirliği

  • Katılımcılar:
    Esra BUKOVA GÜZEL
    Bilge Nur UTUŞ
    Fatma BUDAK
    Hamide ÖZÇELİK
    İrem ALTUNDAL
    Hedef Kitle:
    Çocuk hastalıkları bölümünde yatan 6–14 yaş arası çocuklar

    Hastanede uzun süre tedavi gören ve sosyal etkileşim eksikliği yaşayan çocuklar

    Eğitimine ara vermek zorunda kalan çocuklar

  • 1.Ekip oluşturulması
    2.Hastane yönetimiyle iletişim kurulması, izinlerin alınması
    3.Yaş grubu ve çocukların sağlık durumuna uygun içeriklerin belirlenmesi
    4.Tabu oyunu temel alınarak matematiksel kavramlara göre özgün kartlar hazırlanması (örnek: “çarpma”, “geometrik şekiller”, “onluk sistem”, vb.)
    5.Kartlardaki “yasaklı kelimeler”in seviyeye göre belirlenmesi
    6.Renkli, ilgi çekici kart tasarımlarının yapılması ve yazdırılması
    7.Gönüllülerin hastaneye gelerek çocuklarla tanışması
    8.Kuralların kısa ve sade bir şekilde anlatılması
    9.Gruplar halinde oyunun oynanması, her çocuğa aktif katılım hakkı verilmesi
    10. Kazananlara sembolik ödüller ve tüm katılımcılara küçük hediyeler verilmesi
    11. Gönüllü ekibin iç değerlendirme yapması
    12.Hastane personelinden ve çocuklardan geri bildirim alınması
    13.Projenin raporlanması ve dokümantasyonu

  • 1.Ekip oluşturulması
    2.Hastane yönetimiyle iletişim kurulması, izinlerin alınması
    3.Yaş grubu ve çocukların sağlık durumuna uygun içeriklerin belirlenmesi
    4.Tabu oyunu temel alınarak matematiksel kavramlara göre özgün kartlar hazırlanması (örnek: “çarpma”, “geometrik şekiller”, “onluk sistem”, vb.)
    5.Kartlardaki “yasaklı kelimeler”in seviyeye göre belirlenmesi
    6.Renkli, ilgi çekici kart tasarımlarının yapılması ve yazdırılması
    7.Gönüllülerin hastaneye gelerek çocuklarla tanışması
    8.Kuralların kısa ve sade bir şekilde anlatılması
    9.Gruplar halinde oyunun oynanması, her çocuğa aktif katılım hakkı verilmesi
    10. Kazananlara sembolik ödüller ve tüm katılımcılara küçük hediyeler verilmesi
    11. Gönüllü ekibin iç değerlendirme yapması
    12.Hastane personelinden ve çocuklardan geri bildirim alınması
    13.Projenin raporlanması ve dokümantasyonu

  • 1
  • 1. Oyun içeriği çocukların yaşına ve sağlık durumlarına göre esnetildi.

    2. Bazı çocuklar oyuna doğrudan katılmak istemedi, onlar için izleyici olarak dahil olma imkânı sağlandı.

    3. Hasta çocukların hijyen ve sağlık kurallarına azami dikkat gösterildi.

    4. Hemşire ve doktorlarla koordineli çalışıldı, oyun saati çocukların tedavi saatleriyle çakıştırılmadı.

    5. Proje sonunda çocuklardan alınan olumlu geri dönüşler ekibin motivasyonunu artırdı ve benzer projelere öncülük etme kararı alındı.